בדיקה של אתר לבעיות כלליות

5 סיבות לכך שהאתר שלכם אינו מושך מספיק לידים
אז, מהן תכניות השיווק המקוון הגדולות שלכם לשנה הקרובה? האם תשקיעו יותר במדיה חברתית? האם תכתבו בלוגים? האם תנקטו גישה פרואקטיבית יותר לקידום העצמי שלכם? יהיו מה שיהיו תכניות השיווק המקוון שלכם, סביר להניח שהיעד הסופי הוא למשוך אנשים רבים יותר לאתר האינטרנט שלכם בתקווה שגל העיניים החדשות יתורגם ללקוחות חדשים, ללידים חדשים ולהזדמנויות עסקיות חדשות. עם זאת, לא תוכלו לעשות זאת אם אתר האינטרנט שלכם דוחה אנשים, במקום למשוך אותם פנימה.

 

להלן חמש סיבות נפוצות לכך שאתרי אינטרנט של עסקים קטנים ובינוניים אינם מצליחים למשוך לקוחות, וכיצד ניתן להימנע מליפול למלכודות אלו.

1. אין נתיב המרה ברור

אחת הביקורות החוזרות באתרים על עסקים קטנים ובינוניים היא שאינם כוללים נתיב המרה ברור ללקוחות. אם ברצונכם שהלקוחות יבחרו בפעולה מסוימת, אתם צריכים ליצור נתיב שינחה אותם לעבר היעד. קישור אגבי של מספר עמודי תוכן לא בהכרח יוביל את הלקוח לביצוע רכישה. נתיב ההמרה שלכם יכול להיות משהו פשוט כמו עמוד נחיתה יחיד ובו מודגשת הקריאה לפעולה, או מורכב כדוגמת מיקרו-אתר שלם. בכל מקרה, אתם אחראיים לעיצוב הזרימה באתר שלכם. יצירת נתיב המרה פשוט לא רק מסייעת ללקוחות להרגיש יותר בנוח עם האתר שלכם, היא גם מספקת לכם נתונים ברורים שיאפשרו לכם לזהות מתי אנשים נוטשים, במה הם מתעניינים, וכו’. ככל שתשיגו יותר נתונים רלוונטיים, תיטיבו לעצב את האתר שלכם באופן שימשוך לקוחות חדשים.

2. אין סימן חיים

הלקוחות יחפשו את הדברים השליליים. אתם יכולים להיות בטוחים שכאשר הם נוחתים באתר האינטרנט שלכם הם ישוטטו קצת כדי לבדוק אם אפשר לסמוך עליכם. הם יחפשו את תאריך זכויות היוצרים שלכם כדי לבדוק אם כתוב 2011 או 2006. הם יחפשו נתונים לא מעודכנים או סימנים אחרים לכך שלא הקדשתם זמן לעדכון התוכן שלכם. הם יסקרו את בלוג החברה שלכם כדי לבדוק באיזו תדירות הוא מתעדכן, אם אתם עונים לתגובות, אם אנשים מגיבים בחזרה וכן הלאה. הם יחפשו סימנים לכך שיצרתם אתר אינטרנט דינמי, ולא אתר קפוא. לפני שהלקוחות שלכם נכנסים, בחנו את האתר בעצמכם. האם הייתם רוצים להמשיך ולגלוש בו?

3. הכל קשור אליכם

הלקוחות לא נכנסים לאתר שלכם כדי לשמוע כמה נהדרים אתם. הם שם משום שיש להם בעיה שהם מעוניינים לפתור או שאלה שזקוקה למענה. אתר האינטרנט שלכם צריך להיות מעוצב לסייע להם למצוא במהירות רבה יותר את מה שהם מחפשים. התייחסות רבה מדי ל”אני” במקום ל”אתה”, טקסטים שיווקיים במקום מידע שימושי, והתעלמות רבה מדי מהפחדים/צרכים/שאיפות שלהם ירחיקו אנשים מהמותג שלכם, ולא להיפך. ללקוחות שלכם לא אכפת מכם – אכפת להם מהאופן שבו תוכלו לסייע להם.

4. אנשים אינם יכולים למצוא אתכם

אם אתם מגלים שלקוחות כלל אינם נכנסים לאינטראקציה עם אתר האינטרנט שלכם, יש מספר שאלות שתוכלו לשאול את עצמכם.

• האם האתר שלי נגיש? יותר ויותר אנשים משתמשים במכשירים ניידים לחיפוש מידע ברשת – האם אתר האינטרנט שלכם נגיש לגלישה סלולרית? אם לא, משתמשים שמנסים למצוא אתכם עלולים להגיע למבוי סתום. אין דבר גרוע מהניסיון למצוא את אתר האינטרנט של רואה החשבון שלכם ולגלות שהוא פועל רק על פלאש ולא מותאם לטלפון שלכם. ואני מדברת מניסיון. • האם האתר מותאם לאתרי חיפוש? האם עשיתם את הנדרש כדי להקל על מנועי החיפוש למצוא את התוכן שלכם? פירוש הדבר שימוש במילות המפתח הנכונות, שימוש בקישורים נכונים, עריכת המטה-נתונים של האתר והישמרות מפני טעויות נפוצות באופטימיזציה למנועי חיפוש.

לפעמים, בטרם תוכלו להגדיל את מספר הגולשים, תצטרכו לנפץ את המחסומים המונעים מהם את הגישה.

5. אין נקודת בידול (POD)

אם ברצונכם למשוך אנשים, אתם צריכים לתת להם יותר מכם. אתם צריכים להתבלט מעל השאר ולהראות להם משהו שעימו יוכלו להזדהות. בחנו את אתר האינטרנט שלכם – מה אתם מראים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם? אין הכוונה לגרפיקה או לסרטי הוידאו שבחרתם לשלב בו, אלא לחוויה שאתם יוצרים. האם אתם משתמשים באתר כדי ליצור בידול ביניכם ובין המתחרים, או שאתם מצטיירים כדומים לכל השאר? האם אתם מדברים ללקוחות שלכם בשפה שלהם או מעמיסים את הטקסטים במילים מפוצצות ובז’רגון? ככל שתיצרו נקודת בידול חזקה יותר, תמשכו לקוחות רבים יותר למותג שלכם.

אם אתם מתקשים להשיג לידים דרך אתר האינטרנט שלכם, ייתכן שהגיע הזמן לשאול את עצמכם כמה שאלות קשות. לפני שתוכלו לטפל בבעיה, עליכם קודם לזהות אותה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *